Moje ulubione POLSKIE KANAŁY na YouTube

Większość mojego codziennego wolnego czasu zabiera internet. Najlepiej idzie to YouTube’owi. Wczoraj miałam napisać post na bloga. Nie wyszło. Przeglądałam YouTube. Dlatego dzisiaj postanowiłam, że powstanie tekst… właśnie o nim.

YouTube – serwis internetowy założony w lutym 2005 roku, który umożliwia bezpłatne umieszczanie, odtwarzanie strumieniowe, ocenianie i komentowanie filmów. Prezesem od 2014 roku jest Susan Wojcicki.

Podejrzewam, że każdy wie, o co w tym chodzi, ale dla „nowych w Internetach” podaję definicję YouTube z Wikipedii.

MAŁE „STORY TIME”
W moim odczuciu YouTube istnieje od pierwszych filmików Abstrachuje. Kilka dobrych lat temu liczyły się dla mnie tylko zabawne treści (ogólnie wszystkie strony internetowe miały mi przynosić frajdę i nic poza tym). Wtedy nie poświęcałam oglądaniu filmów dużo czasu, zwłaszcza, że nie miałam internetu w domu.

Później (dużo później) zaczęły interesować mnie filmy o książkach – recenzje, podsumowania czytelnicze miesiąca i book haul’e. Linkuję kilka ciekawych, żebyście mogli zobaczyć o co chodzi, jeśli tej części internetu dotychczas nie znaliście!
Jestem książkomaniakiem, a oglądanie innych ludzi jarających się książkami było świetne! „BookTube” jest świetny! Kilka razy nawet dodałam coś sama, żeby aktywnie dołączyć do tej społeczności. Aktualnie filmiki są ukryte tylko dla mnie, ale zyskałam wtedy nimi prawie 400 subskrypcji i całkiem pozytywny odbiór.

To było około dwa lata temu. Teraz sporo się zmieniło, zarówno strona jak i ja sama – a wraz z tym treści, które na co dzień przyswajam.

Oto kilka z moich ulubionych kanałów polskiego YouTube:

JULIA KOBUS – mieszka we Francji, ma 22 lata, jest mamą Alexa i… nagrywa vlogi. Tak dobrze, że urzekła już prawie 200 000 osób, które ją zasubskrybowały. Najlepsze w tym jest to, że jej vlogi są takie… proste. Ma zwykłe życie. Nic wyjątkowego, bez fajerwerków. Ale jest szczera, mega sympatyczna i mądra, a to przyciąga ludzi.



KRZYSZTOF GONCIARZ – to również kanał vlogowy, ale na całkowicie innym poziomie. Są to najpiękniejsze (moim zdaniem) i najbardziej dopracowane vlogi w Polsce. Krzyśka znam z kanału rozrywkowego (Zapytaj Beczkę), ale zdecydowanie bardziej podoba mi się kanał vlogowy nagrywany w Japonii. Poza tym… tam więcej dodaje, a Zapytaj Beczkę ostatnio zaniedbał.



WERONIKA TRUSZCZYNSKA – Czy interesowało was kiedykolwiek, jak to jest żyć w innym kraju? Oglądając Julię macie Paryż, oglądając Krzysia – Japonię. Weronika nagrywa o Chinach. Mega mnie to jara, mega interesuje. Polecam jej kanał wszystkim, którzy, tak jak ja, chcieliby w przyszłości podróżować.

STUDIO ACCANTUS – Mówiłam wam już, że uwielbiam Disneya i piosenki z bajek. Cóż… od tego się zaczęła moja przygoda z Accantusem. A potem zostałam na dłużej i słucham ich nałogowo. Piosenki z bajek, musicali, a wszystko po polsku w genialnym tłumaczeniu i jeszcze lepszym wykonaniu!


BZDURNY KARTON -  Kolejny vlogowy kanał (co ja z tym mam!), tym razem po prostu z Polski. Luźne, letnie filmiki – w sam raz na leniwy, wakacyjny dzień. Ma mało odbiorców, ale moim zdaniem jeszcze się rozwinie.


KAROLINA SOBAŃSKA – Kanał głównie o weganizmie, dużo filmów w stylu „co jadłam w ciągu dnia” oraz przepisów… ale nie tylko. Karolina urzeka osobowością, spokojem, a oglądanie jej filmów to czysta przyjemność. Zdjęcia i muzyka do filmów dobierane są z niesamowitą dokładnością, co bardzo mi się podoba.


G. F. DARWIN – genialne, zabawne, bardzo profesjonalne produkcje. Dla ludzi z dużym dystansem… I dla wszystkich tych, którzy chcą się na serio pośmiać.


WIKTORIA MUDYNA – filmiki dotyczące psychologii (czym się bardzo interesuję), ludzi i relacji międzyludzkich z perspektywy dziewczyny, która swoje przeżyła. I wciąż przeżywa, jak każdy z nas. Filmiki są w większości krótkie – warto więc poświęcić tę chwilę aby sprawdzić i zobaczyć, o co na jej kanale chodzi.


To są osoby, które oglądam regularnie i często, jednak poza tym lubię też innych twórców. Nie dziwne, że zabiera mi to tak dużo czasu…  Dodatkowo, jest jeszcze cały zagraniczny YouTube… Tam też mam wielu ulubieńców, jednak to może zostawię na osobny tekst.

Jakich Wy Youtuberów oglądacie? Co byście mi polecili?

Dajcie znać koniecznie w komentarzu!
Do następnego!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Piękny Zamek w Niedzicy, niewypał w Krakowie i Meksyk [ZAKOPANE 2017]

Przeczytane #4 - psychologia, pozytywizm i świat Potter'a

Relaks w ciepłej wodzie, Krupówki i Morskie Oko [ZAKOPANE 2017]